Dagens utmaning

Idag hade jag gett mig själv en rejäl utmaning. Inget vatten och inga stora landskapsbilder fick jag fotografera överhuvudtaget. Idag, skulle jag ge mig på den artrika björkskogen. Försöka hitta motiven i det totala kaoset, bland stammar, strån och växter. En utmaning som kändes ack så stor, så stor.. men det blev en utmaning som pågick i 4,5 timma, med ett och annat avbrott för fika. Det var roligt, spännande och inspirerande. För det här har jag i princip aldrig gett mig på förut och kommit hem med bilder på minneskortet och bilder som jag faktiskt inte bara markerat och sedan skickat raka vägen till papperskorgen.

Visst var väl ljuset lite då och då ganska så tufft, men ibland så var molnen lite sjyssta mot oss och behagade ställa upp som någon slags ljusdämpare framför solen.

Resultatet av utmaningen kommer här och jag lovar, jag kämpade på oförtrutet hela tiden, gick runt, tittade, funderade och kämpade och definitivt en utmaning jag kommer ge mig själv fler gånger.

Vi började lite försiktigt ute vid jokken innan vi trasslade in oss i björkskogen.


och väl därinne såg det ut ungefär så här. Anki kämpar bland kaoset





Sådär, dagens utmaning genomförd och kvällsfotograferingen, jag den vet jag inte riktigt var den hamnar just nu, för jag börjar bli förvånad på mig själv. Det känns faktiskt som det blivit en hel del lite nya kompositioner för undertecknad och definitivt en hel del annorlunda mot vad jag kanske planerade från början.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

