Vintertid

 

 

Blev det idag, så tänk, en hel timma kunde man sova längre, eller hur det nu var. Iallafall jag vaknade upp till en härligt kall morgon, där frosten fortfarande låg kvar på löv och träd. Just det, den låg även kvar på bilen, så lat som jag är, iddes jag inte skrapa bilen ut hängde på mig kameran och gick runt i kvarteret istället. Kanske lika bra att direkt be en och annan granne om ursäkt, för jag tror jag gjorde ett och annat litet intrång i trädgårdar på min lilla macropromenad. Just det, vi får väl hoppas dom läser här.

Det blev jakten på frostkristaller och jodå, jag hittade en del. Men först kanske jag skall påpeka, att det finns fortfarande ett och annat äpple kvar att palla i grannarnas trädgårdar, eller förresten, dom kan få hänga kvar som mat till alla småfåglar.

En och annan frostnupen blomma håller sig också krampaktigt vid liv trots frosten.

Har ni förresten tänkt på vilka härliga mönster alla löven på marken kan bilda bara genom att ligga där i total oordning.

Men nu följer en liten kavalkad av bilder jag tog här runt kvarteret, ibland behöver man kanske inte åka så långt för att leta upp motiv, ibland räcker det ju faktiskt bara att springa ner tre trappor och ut på gatan. Det enda som krävs är faktiskt lite fantasi och ett macro









Sådär, nu skall resten av söndagen planeras… hmm.. finns en hel del att fixa med inser jag

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vintertid

  1. Mia skriver:

    Vilka härliga frostbilder du har tagit. kanske man skulle dra på sig något varmt och åka ut en stund i det vackra vädret.
    ha en trevlig söndag

Kommentera

