Vinter och kallt

20121208-_DSC1902

Nu har vintern kommit till stan, Ja, den dök upp redan i början av veckan, först med snö, som lyste upp, men så km kylan också. Jag har varit förkyld och snorat och hostat hela veckan, så jag längtade efter att få komma ut och njuta av vintern. Det kan inte hjälpas jag tycker det är vackert när snön kommer och lyser upp marken. Det känns faktiskt lättare att gå upp på morgonen och jag blir iallafall lite glad när jag kommer ut och ser hur vackert det är. Som igår morse när det var  -15 grader ute och månen fortfarande var uppe och lyste lite vackert från himlen. Det kalla klara vädret har känts sådär skönt inspirerande under veckan, så jag har längat till helgen och förhoppningsvis också med förkylningen bortflugen.

Så imorse åkte jag först in till stan för att inhandla lite nya vinterkläder på Naturkompaniet. Nya vantar behövdes och ett par sköna byxor att ha när jag är ute insåg jag behöver införskaffas.  Ok, jag var väl inte helt ensam på stan idag, även om jag passade på innan alla andra hade pallrat sig in till affärerna.

20121208-L1001651-2
20121208-L1001647Naturligtvis var jag ju tvungen när jag väl hade kommit hem igen att ge mig ut och testa mina inköp.. Nå, skulle dom hålla kylan borta.. Så jag hängde på mig kameran med macrot påskruvat och letade små motiv i närheten

20121208-_DSC1912
20121208-_DSC1947
20121208-_DSC1844
20121208-_DSC1954
Ok, det var väl inte en av mina mest kreativa fotostunder idag, men det var ändå skönt att komma ut lite och ikväll, skall batterier laddas inför morgondagen och så hoppas jag på riktigt skönt fotoväder då.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

