Kul på Jul


20121223-_DSC1958

Kul har jag haft det idag, när det nästan är julafton. För i förmiddags, blundade jag för städning, köttbullstrillande, skinktillagning och smet istället ut med kameran. Det känns som en evigheter sedan jag var ute och fotograferade och i min värld är det kanske nästan så. Jag har ju inte varit ute ordentligt och fotograferat sedan kanske början, mitten av november.. Ok, ok, kanske blev det inte så mycket ordentlig fotografering idag heller om jag skall vara ärlig, mest lek, men vadå, jag hade kul, jag njöt av att vara ute och jag njöt av att energin att orka åka ut börjar komma tillbaka. En envis förkylning, har ju liksom vägrat släppa greppet om mig.

Jag är ju också väldigt körsugen eftersom den nya bilen skall köras in och det är alltid en alldeles speciell känsla att få köra omkring i en helt ny bil, lukten, allt som glänser och den där lilla känslan att få lära känna bilens egenskaper.

Det blev en liten tur bort till Gunnebo slott. Slottet skippade jag dock, däremot släppte jag loss leklusten i omgivningarna och kanske lika bra att erkänna, för när jag kom hem så fanns leklusten kvar märkte jag.

Så här kommer en liten kavalkad med bilder från dagens utflykt.
20121223-_DSC1966

 

20121223-_DSC1978
20121223-_DSC1974
20121223-_DSC1986
20121223-_DSC1991
20121223-_DSC2020

20121223-_DSC2024

20121223-_DSC2057

Gissa förresten, vad som är kommande tema i fotoklubbens månadstävling?

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Kul på Jul

  1. Junitjej skriver:

    Vilka häftiga bilder!!

    Jag passar på att önska dig en GOD JUL!

  2. jukkalausmaa skriver:

    Sköna bilder Agnetha! Gillar speciellt den andra och den tredje.
    God fortsättning! 🙂
    /Jukka

Kommentera

