Sjukstugan i Abisko

20130321-_DSC2739
Så var det återigen dags att sammanfatta dagarna häruppe i Abisko, och det kan väl tyvärr göras med ett ord nämligen influensa.  Så veckan häruppe blev väl kanske inte riktigt vad jag tänkt, fast det är klart, jag behövde vila och vila har jag gjort. Så mycket aktiviteter har det inte blivit eftersom influensan slog till andra dagen, men tack och lov, så lyckades jag iallafall kurera mig till torsdags kväll. Då hade jag nämligen bokat en kvällstur ut i skogen med Peter Rosén för att fotografera norrskenet. Vi fick väl kanske inte det bästa norrskenet, men vi fick lite iallafall. Kvällen innan hade tydligen varit ett fantastiskt norrsken, men då sov jag för att försöka få bort feberfrossan.

Vi drog iväg framåt 20.0 på kvällen, rakt in i fjällvärlden där Peter slagit upp en samekåta där vi bl.a. kunde gå in och värma oss och dricka lite varmt the. Jodå, efter en stund dök fenomet upp på himlen, det är fascinerande att se norrskenet.

20130321-_DSC2733
20130321-_DSC2746
20130321-_DSC2755
När klockan börjande närma sig halv tolv och kylan hade letat sig innanför alla våra varma kläder så äntrade vi snöskootern igen och åkte tillbaka ledda av den stjärnklara himlen och månen som lyste så klar på himlen.

20130321-_DSC2739

20130322-_DSC2763

Så det var ett rejält fruset gäng som kom tillbaka till Turiststationen och själv insåg jag väl, att antingen hade influensan förfrusit på kuppen, eller också skulle den få ny näring av kylan.. Vilket som gällde,, tja, det har jag väl inte riktigt kommit till klarhet om. Det lär väl märkas på tåget hem.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

