Dags igen

25042009-DSC_6684

Ett år går fort, vilket jag skrivit förut, men kan återigen konstatera, att så är det. För imorgon, ja, då skall jag inviga våren på det bästa sättet jag vet. Nämligen en helg nere i Söderåsens nationalpark.

Första gången jag var där var faktiskt 4 år sedan, och nu är det 4:e gången jag firar in våren därnere. 2010, missade jag ju tyvärr.

I år är ju våren senare än på många år, så det skall bli spännande att se imorgon hur det ser ut på Söderåsen. Har ev, några små tuffa musöron på bokträden trotsat den kalla april och vågat sig fram för att posera, eller kan det vara så, att dom fortfarande är lite blygt frusna och gömmer sig för oss fotografer som kommer dit i helgen.

Söderåsens nationalpark och Skäralidsravinen har fått en alldeles speciell plats hos mig sedan den där första gången jag såg den. Det är en av de platser jag ibland framkallar när jag blundar och plockar fram ur mitt förråd av bilder som jag har gömt inne i hjärnan.

Därför känns det på ett alldeles speciellt sätt i själen när jag kommer dit igen. För det är en av de platserna, där jag bara kopplar av, mår gott och låter hjärtat göra sina alldeles egna små glädjeskutt.

20120427-_DSC6023

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

