Nya leksaker

20130518-_DSC4215

Den här fredagen och lördagen har Scandinavian Photo i Mölndal ordnat fotoexpo i sin butik och jag har naturligtvis varit där bägge dagarna. Jag kände mig lugn och trygg när jag åkte dit i förvissningen att nej, jag behöver inga nya fotoprylar. Jag har ju allt.

Trodde jag 🙂

För ni kan ju kanske ana vad som hände.. jodå, naturligtvis blev det ett litet inköp bara sådär, helt apropå….

Så vad har jag nu införskaffat tro. Jo, några mellanringar till mitt macro, för som nog en och annan noterat här i bloggen har jag tillbringat mycket tid krälande på marken.

Så när jag kom hem, trotsade jag lite regnstänk och åskan som mullrade och slängde mig ner på gräsmattan här utanför.

Oj, oj, oj.. det här var svårt – så nu har jag iallafall fått en ny utmaning att ta mig an..Ja, just, det glömde ju nämna att det blåste naturligtvis lite också

20130518-_DSC4200
20130518-_DSC4204
20130518-_DSC4208
20130518-_DSC4222
Så att få till skärpan var väl inte det lättaste, eller lika bra att erkänna, omöjligt, men lugna, jag ger inte upp i första taget 🙂

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nya leksaker

  1. Tommy Cronholm skriver:

    Live view och minimalt med rörelser fixar skärpan, annars får du gå en gång till till Scandinavian Photo och köpa en macrosläde.

Kommentera

