När bilden blir det sekundära

20130707-_DSC5617
Nu när det vankas semestertider, ja, då har jag bland min mest stressade tid på jobbet. Mycket som skall göras klart, och även förberedas så jag med gott samvete kan ta semester. Lägg då till, att jag äntligen tagit mig samman och skall göra iordning vardagsrummet här hemma och beställt nya möbler dit. Mitt upp iallt detta så skall vi flyttas butiken på jobbet, så utöver den vanliga semesterplaneringen, skall även flytten av mitt kontor planeras.

Ja, då kanske ni inser, att de här veckorna innan semestern, är lite mer stressig än vanligt. Därför har väl tyvärr kameran fått vila en period, men när en av mina fotovänner i Lerums Fotoklubb aviserade en lite spontant fotoutflykt till hennes trollskog, ja, då insåg jag, det är precis vad jag behöver.

Visst, att ge sig ut i en trollskog mitt på dagen och en dag när solen strålar från en klarblå himmel, det är ingenting en landskapsfotograf egentligen gör. För det skall vara tidiga mornar, eller precis innan solen går ner, men vadå tänkte ja, det löser sig alltid. Macrot ligger ju nerpackat

20130707-_DSC5624
20130707-_DSC5641
Men ibland är det faktiskt så, att bilden får bli det sekundära, för att sitta på en sten i trollskogen och bara njuta, det är precis lika mycket värt, som det perfekta fotografiska vädret.

Att få surpla på lite kaffe, äta en färsk kanelbulle, medan fåglarna kvittrar och en råbock springer över stigen en bit bort, det är faktiskt än mer värt. Ibland kanske det är att så när man är ute och fotograferar, så kanske man glömmer att bara njuta, bara för man letar motiven, ljuset, kompositionen..

Men idag, ja, då fick allt det där blir det sekundära, istället var det bara trollskogen runt omkring mig som fick blir det primära och jag timmarna bara gick med vi snackade om allt mellan himmel och jord.

20130707-_DSC5674
Så det blev en härlig dag ute i skogen, där de kroppens batterier fick sig en rejäl laddning inför sista arbetsveckan innan en hägrande semester startar

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till När bilden blir det sekundära

  1. Mia skriver:

    Tack för en trevlig dag i ”min” trollskog..
    Vi var bara i början av den.. det finns så mycket mer i den skogen.. men vi sparar det till en annan gång.
    Avkopplande och roligt, och tack för bra tips.. dom har jag med mig nästa gång jag åker till skogs..
    Kram
    Mia

  2. Eva skriver:

    Åh vilka härliga makrobilder. Märkte helt plötsligt att jag saknade smultron 😉
    /Eva

Kommentera

