Vid Fiskdammarna

Igår kväll åkte vi ut för en kvällsfotografering och målet var Fiskdammarna i Mullsjö. Återigen en ny plats att fotografera på och det är alltid lite småtufft att komma till en fotoplats för första gången. Eller kan det vara så att då har man också väldigt fräscha ögon och ser allt med den nyföddes blick.  Inte låst av bildidéer, som också kan hämma dig, för just då, fungerar inte ljuset…

Iallafall jag gick snabbt iväg utefter stigen och började leta, vi gick genom träskområde, kändes det som, där man nästan väntade på Chreck skulle titta fram och säga hej.

20130731-_DSC6159
Naturligtvis hade vi fått en uppgift av farbror magister, men tack och lov, den här gången var det våra personliga bilder. Vi fick alltså lov att släppa loss totalt och göra precis som vi ville.  Jaha, och vad är då min personliga bildstil?  Visst det är klart, den personliga bildstilen påverkas ju av var du är någonstans, men det är väl bara att inse, vatten gillar jag, som den fisk jag är, men här följer en liten kavalkad av bilder från igår kväll och just det, mycket vatten är det.

AL3220130731-_DSC6164
AL3320130731-_DSC6169
Men kolla här, här kommer två bilder utan en endaste liten vattenpöl, fast å andra sidan, här stod jag på botten av den uttorkade dammen, så på något sätt så fanns det ju liksom med ändå.

AL3420130731-_DSC6177
AL3520130731-_DSC6178
och så dagens sista bild med det sista ljuset sakta började försvinna från dammen och myggen och jag slogs om bästa platsen. Vem som vann, tja, vi kan väl säga att det blev oavgjort och jag kunde vandra hem med ytterligare några myggbett till samlingen.

AL3620130731-_DSC6194
Då är det dags igen, magistern kallar för om en stund skall 5 stycken bilder levereras och bildvisningen börjar.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

