Vad vore livet utan mobilen?

Ja i mitt fall så vore promenaden hem från jobbet ack så mycket tråkigare. Lugn alla som läst första meningen, nej jag har inte gått hem från Sisjön, bara från Skånegatan. För den här veckan är jag utlokaliserad till vår butik i city istället för den ute i Sisjön.  Så nu fanns det ingen återvändo, nu var det dags att röra på sig och gå hem från jobbet. En alldeles lagom liten promenad på sisådär 2,5 km. Perfekt att börja med när man legat på den lata sidan i den nya soffan allt för mycket de senaste veckorna.

Det fanns väl en och annan på jobbet som satt och smidde planer på att stationera ut spanare utefter vägen för att se att jag inte bara gjorde en smygare och tog spårvagnen så fort jag kom runt hörnet, tji får dom för jag har ju bildbevis.

Sista biten hem, så har slingrar sig gångvägen nere i en härlig liten ravin och när man går där nere, så kan man nästan inte tro att man faktiskt bara är 2,5 km från värsta citysmeten i Sveriges andra stad.  Då blir ju den här promenaden så enkel, så enkel och en ren njutning och den där latmasken, den har inte en chans att vinna.

20130819-IMG_0866
20130819-IMG_0863
Så när jag lusten att fotografera kommer över mig, när jag promenerar hemåt så vilken tur då, att det ligger i iphone i fickan så jag får en chans att stilla den där hungern en stund för ibland är det ju faktiskt så att man behöver inte ha värsta utrustningen för att fånga det du ser, det räcker ibland så bra med en liten iphone i fickan. Ganska skönt att resa lätt också, eller hur?

20130819-IMG_0868
20130819-IMG_0872
Ok, jag erkänner direkt, bilderna håller inte den bästa kvalitén, men vadå, utan mobilen i fickan hade det ju inte blivit några bilder alls och promenaden hem, mycket tråkigare och antagligen kortare. För ni vet hur det är, med kameran i handen, tenderar vandringen aldrig bli helt rak mellan borta och hem, utan snarare en snirklig bana som antagligen slutar nästan dubbelt så långt som den kortaste vägen 

20130819-IMG_0874
Så vi får väl se vad som händer imorgon, regnjackan får följa med och precis som idag, jaga de mörka molnen på flykten utefter min promenadväg och vem vet, skall jag rent av slå på stort och ta fram den stora väskan och packa ner den tunga utrustningen, vad tycker ni?

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

