Utan vatten i Ramhultafallet

20130825-_DSC6404

 

Jag har insett ett tag att det var väldigt, väldigt längesedan jag var nere vid Ramhultafallet. Normalt brukar jag ju åka dit åtminstone 2 gånger om året, men jag funderar på att jag nog inte varit där på åtminstone 1,5 år.

Så idag när jag suttit en stund vid datorn och städat och plockat med mina bilder och även gjort en välbehövlig back-up på alla bilder då kände jag att nej nu måste jag åka ner.

Vädret var så vackert, varmt och skönt, tycker alla andra, men jag tyckte väl det var lite för soligt för en fototur, men vadå, ibland gör man det bästa av det.

Så in med kameraryggsäcken i bilen och ett litet stopp på vägen för att köpa kanelbulle och så vidare till fallet.

Fallet kan man kanske inte riktigt kalla ett vattenfall just nu, för efter all torka under lång tid, så var det bara små rännilar kvar av fallet. Jag kunde därför lugnt klättra upp i fallet och slå mig ner, dricka kaffe och njuta av stillheten samtidigt som jag glatt mumsade på den färska kanelbullen. Jag kunde dock konstatera att det iallafall var såpass med vatten så varje gång solen tittade fram så uppstod regnbågen i fallet.

20130825-_DSC6408
20130825-_DSC6413
Det var ändå härligt att komma dit ner igen och klättra upp i fallet och sitta där ensam i lugn och ro och bara njuta och lova mig själv, att det skall definitivt inte ta 1,5 år till nästa besök härnere. Det får bli fler besök under hösten.

20130825-_DSC6427

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Utan vatten i Ramhultafallet

  1. jukkalausmaa skriver:

    Förvisso inte mycket vatten, men fantastiskt fina bilder. Snyggt komponerade och läckert ljus. Är det regnbågar man ser därnere i flera av bilderna?
    /Jukka

Kommentera

