Östkusten goes Västkusten

Det är storfrämmande i stan, för min vän Anki är här. Hon är en av de vänner jag fått tack vare alla workshop jag varit med på med Patrik Larsson För tänk det är så att genom åren när jag varit med, har jag inte bara lärt mig landskapsfotograferingens ädla konst, jag har någonstans där bland klippor och träd, fjäll och hav fått en hel hop nya härliga vänner. Det ni, det kallar jag att förena nytta med nöje.

Nu var det iallafall dags för Anki att komma till Västkusten och Göteborg och få känna lite saltstänkta hav, lukta på riktig tång och inse att ja, det ligger en rejäl dos sanning i klyschan Västkusten är västkusten.

Vi kom också på att naturligtvis gör vi ett litet upprop bland andra kursdeltagare från Patriks kurser ifall några ville hänga på och jodå, det var några som vågade anta utmaningen att under några timmar gå runt i Särö Västerskog tillsammans med oss.

Vi hade verkligen tur med vädret, för lagom med sol, lagom med kyla och framförallt lagom kyla dagarna innan för tänk, lite svag, svag is hade börjat bildas på de små vattensamlingarna inne bland träden.

20131207-_DSC7348Särö Västerskog har faktiskt blivit ett av mina favoritställen söder om stan och jag tror även Jens, Johan, Anna Karin och Anki var nöjda med platsen jag valt. För här finns det mesta.

Hav och klippor
20131207-_DSC7378
Spännande naturdetaljer
20131207-_DSC732820131207-_DSC7339
20131207-_DSC7362
Snårskog och vatten
20131207-_DSC7354Men också en härlig solnedgång som vi allihopa fick ta del av medan, vi ömsom fotograferade, ömsom drack kaffe, ömsom pratade och ömsom skrattade

20131207-_DSC7394

20131207-_DSC7375

20131207-_DSC7383

Så, som ni märker vi hade en härlig dag idag och nu sitter vi här, Anki och jag som så många gånger förr, lite fåordiga, lätt koncentrerade, för nu måste vi ju se om det blev några bra bilder idag och då mina kära vänner, då är den koncentration som gäller

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

