Föl på grönbete

20140309-_DSC7917Var jag väl nästan idag. För med vårvärme i luften och solsken i skyn, ja, då var det dags att leta fram macrot igen. Dra på sig sparkdräkten igen, för nu skulle jag äntligen få intaga horisontalläge på gräsmattan igen. Det är väl lika bra att erkänna, att lite ringrostig var man allt. Däremot, var jag inte ringrostig när det gällde att skita ner mer och höjdpunkten var väll när jag undrade vad som stack så mycket under tröjan och jag kunde dra fram en stickig kvist från trädet utanför ingången. Jodå, det var en lerig tant som steg in i affären efteråt för att köpa lite peppar, men vadå, dom är vana vid att se mig sådan så numera är det ingen som ens höjer på ögonbrynen.

Det första som fastnade på minneskortet ja det var snödropparna precis utanför dörren precis där barrträdet står.
20140309-_DSC7869
Sen blev det krokusar och andra färgglada blommor för hela slanten.

20140309-_DSC7917
20140309-_DSC7977
20140309-_DSC7940
20140309-_DSC7989
20140309-_DSC8005
20140309-_DSC8008
Kan vi hoppas på att det här härliga vårvädret håller i sig lite, så blir det ny jakt på våren redan på fredag. För jag har bestämt mig för att vara ledig då och bara ha en sådan där härlig bonusdag

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

