Lite Köpenhamn

Just nu sitter jag ju nere i Malmö efter en lite tripp över till Köpenhamn. Vi kanske skall börja med hur det här lilla äventyret började. Och det började med lite stopp på vägen. För någonstans mellan Lund och Malmö hade någon rivit ner en kontaktledning – Hmm, det här känner jag igen och senast så blev det ju en lång morgon mot en sen kväll innan jag var hemma. Den här gången gick det smidigare, bara en endaste liten timma satt vi på tåget och väntade på det skulle kunna rulla igen.
Väl framme i Malmö blev de en ofrivillig sightseeng då taxichauffören inte hade en aning om vart jag skulle, så tillslut fanns det bara en sak att göra. Jag ringde vandrarhemmet om tillsammans lotsade vi taxin rätt.

Men nu så, nu var det lite Köpenhamn det skulle handla om. Jodå, jag åkte över och oj, det var kallt och det blåste, så efter en liten promenad så hittade jag naturligtvis en pub jag kunde slinka in på.
20140315-_DSC8265-2
Så både strupe och mage fick sitt. Och vilket skönt ställe, när dom inte hade den ölen jag ville ha, förslog dom en annan och tänk, dom kom med ett litet glas för provsmakning.
20140315-_DSC8264Ok, det bidde en öl till och nu på utsidan, för solen tittade fram även om det var kallt fortfarande och här kunde jag ju sitta i lugn och ro, dricka min öl och samtidigt fotografera lite.

20140315-_DSC8270
och titta jag hittade en liten Tissla-kopia 🙂
20140315-_DSC8280 Det var fler än jag som valde att sitta ute och njuta av ölen
20140315-_DSC8300
Fast kanske borde jag haft en sådan här, en karta alltså, det tror jag underlättat min lilla tur i Köpenhamn
20140315-_DSC8302
Sen fastnade jag bland alla skuggorna på Ströget innan det var dags att börja vända tillbaka mot Sverige  och Malmö igen.

20140315-_DSC8311
20140315-_DSC8312
20140315-_DSC8327

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

