Dag två i Söderåsen

Imorse var det dags igen, kl 04.30 ringde klockan och det var bara dags att stiga upp. Målet den här morgonen var såklart också Kopparhatten och vi insåg väl ganska snart, att samma fina morgon som igår skulle det inte bli.

Idag, var vi inte ensamma däruppe vid Kopparhatten, utan när vi svängde in på vägen vid naturrum, ja då, hann en annan bil att smita före och även hans mål var just upp till Kopparhatten.

Idag var målet för första fotostoppet, björken däruppe. Ja, ja, jag har ju en viss förkärlek för just björkar verkar det som, men just den här björken, den har varit betydligt mer svårtflörtad och resultatet av dagens försök fick bli den här
20140420_9061
Som sagt, det var inte riktigt lika vackert ut över ravinen den här morgonen, det saknades lite dimma så jag vandrade bort utefter ravinkanten och försökte hitta lite nya kompositionen, men det var väl bara att inse, att nja, jag tror jag fick med mig hem en del som jag redan hade, men vid en annan tid, i ett annat stadie av lövsprickning, så ändå, lite nytt var det kanske
20140420_9068

20140420_9078
20140420_9086
20140420_9089
och tänk, jag försökte mig på lite fågelfotografering också, där nere vid sjön, men insåg nog ganska omgående, nej det är ingenting för mig, trots att de välkända svanarna vid naturrum iallafall poserade snällt
20140420_9092
Innan det var dags för lite mitt på dagen sovstund, så åkte vi och visade Eva Klövaravinen eftersom det kommer bli målet för kvällens fotografering.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

