Sveriges härligaste frukostmatsal

20140420_9087 20140419_8956
Ja, den fick jag nog uppleva imorse. För jag tog lite sovmorgon och åkte upp till Kopparhatten vid 06.30, medan Jens och Eva åkte upp redan kl 05.00. Jag skulle ju köra hem senare så kände att jag nog behövde sova den där stunden extra.
Tänk er att komma upp till en bokskog som håller på att slå ut, fågelkvitter, en sol som redan värmde och där plocka fram sin termos och medhavda mackor. Sitta där i trevligt sällskap och äta sin frukost och njuta av denna härliga morgon, det ni, det är inte mycket som kan slå detta.

Fast nu går jag kanske händelserna lite i förväg, för jag har ju inte berättat något om igår kväll. Vi beslöt nämligen att åka upp till Klövaravienen eftersom Eva aldrig varit där och vi ville gärna visa henne denna ravinen.

Tänk när jag stod där och komponerade första bilden, ja, då rasslade det till bland boklöven och förbi mig kom en liten råbokc galopperande, hoppade glöatt ner i ravinen en bit och sedan upp igen en bit bort. Vilken härlig syn och vilken känsla att stå där mitt ute i bokskogen med djur som kom springande alldeles framför kameran. Nej, jag hann inte med, det blev istället den här bilden.

20140420_9118
Ljuset var kanske inte det allra bästa i ravinen, men jag vandrade ändå runt och hittade roliga och spännande trädformationen som jag försökte göra något med.
20140420_9124
20140420_9127 20140420_9125
20140420_913420140420_9132
Så är det väl dags att också erkänna att dagens bildskörd slutar på noll. För jag glömde helt enkelt av att fotografera imorse när frukosten var uppäten, men ibland blir det ju så, man bara njuter och har trevligt utan att fotografera. Så är det ju också så att jag kommer ju vara där nere igen, redan om 10 dagar så då gör det inte så mycket. Fast om 10 dagar, ja, då lär hela bokskogen vara utslagen och det skall också bli spännande att få se den grön och grann

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

