Tillbaka på Knuthöjdsmossen

20140716_0215Igår morse, nån gång strax innan nio på morgonen så satte jag mig i bilen och i sakta mak, körde de 32 milen upp till Knuthöjdsmossen. Nån timma efter mig, gjorde Anki detsamma och tänk, 13.30 så strålade vi samman på vandrarhemmet för några dagars fotografering häruppe på Knuthöjdsmossen.

Vi började med att leka Hällefors mästerkockar och med med gemensamma krafter och en inventering av vandrarhemmets kryddförråd, så hade vi skapat årets kötfärssås som vi serverade Peter Nilsson – jodå, han överlevde och nöjda, glada och mätta begav vi oss för en första tur till mossen.

Ja, ja, aldrig är man nöjd, för när man hemma i Götet blänger på molnen, så stod vi väl snarare här och blängde på avsaknaden av moln på himlen, och sprang liksom runt på spångarna som halvt yra höns och letade iallafall nån form av händelser på himlen. Anki dock, hon avstod väl i viss mån från att leta moln, hon letade efter smålomen, som jag hittade först och kunde glatt sms:a henne, komsi, komsi, dom här borta hos mig 🙂

Men som sagt, i år skippade jag att försöka fotografera fåglar och istället koncentrerade mig på landskapet.

20140716_0231
20140716_0238
Helt plötsligt insåg vi, oj, kl är 22.30 och vi skall upp kl 03.00 imorgon bitti. Så in i bilen och efter lite felkörning, det är nämligen först höger, sedan vänster, och inte vänster först. Så var vi tillbaka på vandrarhemmet, förberedde vår matsäck och så i säng. Kl hann ju bli 23.55 innan vi släckte, så när väckarklockan ringde igen 02.45 så var det två zoomibaar som steg och upp undrade är vi egentligen riktigt klocka.

Men, men, vi fick vår belöning, eller vad tycker ni:

20140717_0276
20140717_0284
20140717_0292
Fast det slog mig när jag lutade huvudet mot kudden den korta stunden, att vadå, det var ju så man gjorde när man var 20 år. Kom hem kl 03.00 efter en kul kväll på diskoteket, lutade huvudet mot kudden och så 3 timmar senare steg man upp och gick och jobbade.

Nu gör man liksom nästan samma sak, men man går upp kl 03.00 och får uppleva en underbar morgon, när naturen vaknar.

Så nu är det nog dags för en liten förmiddagslur iallafall

 

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tillbaka på Knuthöjdsmossen

  1. Eva skriver:

    Håller med. Ni fick er belöning 🙂
    Ha det gott.

Kommentera

