Djupt inne i skogen

20141018_2069
Där har jag ett av mina favoritställen att åka till en lördag eller söndag när jag vill fotografera. Jag fick ju reda på det här stället på en av förra årets allra sista dagar, så 2014 startade jag med att åka dit och nu har det blivit några gånger jag varit där.

Idag skulle äntligen min syster få se det här underbara stället. För nästa helg åker hon och jag iväg på en workshop och vad är då bättre, än en liten mjukstart inför nästa helg. Syrran har ju också skaffat en ny kamera som hon kände hon behövde bekanta sig med ordentligt. Så som sagt, vi packade in våran utrustning och Tissla i hennes bil och drog iväg. Det var en perfekt dag för fotografering, gråväder, som skapade en skönt ljust därinne i skogen. Det har ju också regnat en hel del sista veckan och inatt, så mossan var så där härligt grön som den blir av att vara rejält sur. Ån hade också fått rejält flöde efter sommaren torka och vi kunde leka ordentligt med långa tider, där djupt inne i skogen bland de höga granarna och alla gamla kullvälta träd.

Och det gjorde vi verkligen

20141018_2079
20141018_2086 20141018_2102
Skogen är så spännande också med sin mossa som växer över och omkring alla trädfällor och skapar en alldeles speciell magi här.

20141018_2095

20141018_2119

Men det är nog ändå ån, som lockar mest, det går inte att komma ifrån, där den lekfullt svänger sig genom skogslandskapet genom den spännande granskogen

20141018_2118 20141018_2103 20141018_2109 20141018_2128Tänk att hela tiden hitta nya kompositioner, precis överallt, trots att jag varit där några gånger nu. Så snart så, är det dags att åka dit igen… men innan dess mina kära vänner, så är det ett annat favoritställe som skall besökas. Nämligen Söderåsens nationalpark och på torsdag eftermiddag, ja, då styr vi kosan mot Skåneland igen

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

