Äntligen Linnéa

20150625_5178

Idag, eller rättare sagt, nästan inatt, var det tredje gången gillt! För vadå undrar ni kanske  – jo, att jag kom upp kl 03.30 när klockan ringde. Men det kändes allt att det var tredje dagen i rad för ack vad trött jag var. Men vadå, finns bara viljan så och idag skulle vi ju till Trollsjön. Samtidigt så är det ju slutuppgiften som ligger och gnager i huvudet och jag har ju inte alla bilder klara – så imorse var liksom sista chansen. Idéer hade jag, men sedan skall man ju också ha tur och lyckas med sina idéer.

Vi kom ner till Trollsjön, och där insåg jag första oturen – ingen dimma, inte en endaste liten dimpust visade sig över sjön – jaha, där sprack den idén, så då var det bara att snabbt speeda upp hjärnan och komma på någon ny idé – det var inte lätt, för hjärnan ville liksom inte riktigt gå på högvarv och inspirationen tröt – men vad göra, vad har fungerat förr? Jo, på med macrot och ner i spenaten – fast den här gången valde jag väl inte den rätta spenaten – Vattensjuk myrmark lämpar sig endast för sådana övningar när man är iförd våtdräkt – och det var inte jag – men vadå,kläder torkar alltid – nångång…..

Bilder – Blev det något? Ja, kan ni tänka er, vi fick se någonting så ovanligt som någon väldigt ängslig soluppgång som färgade molnen lite och likaså vattenytan. Det ni, det var första gången den här veckan…
20150625_5183
Men det fanns någonting annat som hägrade här vi Trollsjön, någonting jag hade fått höra för första gången på vägen dit – och gissa vad det var -jo, den lilla blyga och oansenliga blomman Linnéa – Skulle ja ha tur och äntligen få se denna lilla blomma?

Då fick jag se Ulrika ligga utslagen en bit upp i skogsbacken och nyfiken som jag är var jag tvungen att kolla och mina misstankar besannades – hon hade hittat Linnéan –

20150625_5261 20150625_5265 20150625_5267

 

Lyckan var total – äntligen, äntligen hade jag fått möjlighet att fotografera denna vackra lilla blomma..
Macrot fick fortsätta att sitta kvar på kameran så här följer resten av mitt macrorace idag, som väl egentligen inte var så omfattande, eller skall vi säga så här, macrorace var det, men inte av det mer högkvalitativa slaget, så den här dagen lär väl sluta i ett rejält delegerade istället.

20150625_5281 20150625_5291Det börjar kännas nu att vi varit upp 3 tidiga mornar och kaffeälskare som jag är, har väl inte riktigt insett att man nog skall sova lite middag också – så nu börjar det allt kännas och då är det dags att tag i veckans examensuppgift – nämligen den där artikeln. Vi får väl se var det slutar någonstans och jag lovar, hur den än blir så skall jag försöka publicera den här på bloggen.

Nu är det strax dags för veckans sista bildkritik och det skall bli lika spännande som vanligt att se vad resten av gänget hittade på imorse

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

