Ibland är jag långsam…..

20150705_5401…. som exempelvis förra helgen. För tänk, nästan en hel vecka senare så kommer bloggen från senaste fototuren. Men det kan kanske bero på allmänt värmeslag som jag väl nästintill hamnade i förra söndagen.

För vi var några stycken från Lerums Fotoklubb som bestämde oss för att åka ut och fotografera blommor och bin och kanske ett och annat lite blad också. När vi väl komupp till ängen, så sken solen från en nästintill klarblå himmel och gasade även ner på våra huvuden där vi låg på ängen. Det är lika bra att erkänna, hur hemskt det än kan låta den här sommaren, som ännu inte visat upp särskilt många dagar av riktig värme.
För det blev för varmt så jag drog mig perioder in i skuggan och satt där med vattenflaskan som den nästintill käraste egendomen just då.

Det var tyvärr inte bara vi som gillade ängen, även en hel hop med småkryp av diverse olika slag, gillade den också och tänk, dom gillade mig med. Dom lämnade rejäla spår efter sig, spår som jag så här en vecka senare fortfarande kan sitta och beundra, eller beundra vet jag inte – snarare skicka onda ögat på.

20150705_5407 20150705_5411 20150705_5437Men så hade jag ju spanat in på andra sidan vägen en skog och nedan för slänten i skogen, såg det så vackert grönt ut, så jag kunde ju inte låta blir. Jag tog en rejäl klunk från min vattenflaska och så vandrade jag ner. Tänk därnere rann en liten, liten bäck som också gjorde att mossan runt omkring var blöt och i värmen gjorde det absolut ingenting, att jag klafsade i och blev alldeles blöt om mina fossingar. Det var bara skönt.

Så jag slängde mig lyckligt ner i mossan och fukten i mossen spred en härlig svalka över mig så vad gjorde det då, att den vita t-shirten inte längre var vit och att jag insåg, att oopps får jag verkligen åka hem i min bil idag.

Några gröna sköna bilder blev det där i mossan, som jag egentligen velat ligga kvar mycket längre i än vad jag gjorde för svalkan kändes gudomlig kan jag lova.

20150705_5465 20150705_5466

Men ack den värme som varar, för på måndag, ja, då var den borta igen och allt var precis som vanligt den här kyliga, regniga och blåsiga sommaren.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

