När regnet regerade

20150918_0235

Idag var det regnet som fick styra tillvaron och det började direkt vid frukosten. Planen var att åka bort till Silverfallet på förmiddagen, men regnet bara tilltog över Abisko och Björkliden. Däremot om man tittade bort mot norska gränsen kunde man konstatera en lite ljusstrimma av hopp så vi drog dit. – Men tji fick vi, för regnet letade upp oss och så gjorde också vinden. Därför blev det bara en biltur fram och tillbaka innan vi insåg, förmiddagen är förlorad, vi satsar på stunden efter lunch istället. Så det blev en god lunch inne på stationen innan vi började vår vandring neråt utefter jåkken, men inspirationen var kanske inte riktigt på topp och några bilder lyckades jag väl tillslut klämma ur mig.

20150917_0217 20150918_0219Det var fuktigt, det var rått i luften och molnen hade lagt sig som ett extra tack över halva Nuolja. Så jag vände på klacken och började istället vandra uppströms med en och annan regndroppe träffade mig i ansiktet.

Jag bestämde mig för att försöka ägna mig åt stenarna idag och att försöka fånga allt det kaos av sten, mineraler och formationer som finns däruppe utefter jåkken. Så här kommer en liten kavalkad av bilder med detta tema

20150918_0221 20150918_0224 20150918_0226 20150918_0231 20150918_0232 20150918_0239
Nu började regnet friska i igen och jag bestämde mig för att sakta vandra tillbaka och kanske samtidigt göra en liten avstickare in i björkskogen – men tröttheten började ta överhanden. Ni vet den där goa tröttheten som träder in när man börjar slappna av – så jag gjorde helt enkelt så, jag gick tillbaka, kröp ner under täcket, drack en kopp choklad åt en macka och så sov jag en stund – det ni – det är detta som kallas att ha semester 🙂

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

