Kanske i blötaste laget…..

20151127_0784
Jag har jobbat ganska mycket de senaste månaderna. Iof har jag ju också hunnit vara iväg på några fotoresor, men ändå, energin började sina. Så jag tog ett beslut i förra veckan, jag skall skolka från jobbet en dag den här veckan. Jodå, chefen sa ja till mitt skolk. Så jag började spana på väderleksrapporterna ganska så intensivt. Till slut insåg jag, fredagen ser mest hoppfull ut, så fredag får det bli.

Idag var det fredag och planerna var att tillbringa ett par sköna timmar i skogen. Visst dom varnade för lite regn någon timma eller så, men vadå, när har lite regn stoppat mig tidigare?

Fast det visade sig, att lite regn, var en relativ beskrivning av dagen. Det regnade i princip hela tiden. Fast jag var förberedd, med handduk, väl impregnerade kläder och ett gott humör, så vadå, det här skulle nog bli bra.

Jodå, det blev två härliga timmar i skogen, för efter två timmar var både jag, handduk och kamerautrustning, precis genomblöta.

Mina planer idag var att försöka hitta lite andra delar av min trollskog så jag vek snabbt av från stigen och vandra ner mot ån.

20151127_0757 20151127_0764
Redan nu började det väl droppa så där läskigt innanför kragen på jackan och det gällde, att torka, torka, torka kamera och lins och jag kan när jag kommit hem konstatera att så länge handduken var torr gjorde jag ett gott jobb. För inte en endaste liten vattendroppe finns på några bilder – inte fram till halvtid iallafall… sen så, blev det väl lite värre.

Skogen och mossan var så där härligt grön och frodig som den blir när det regnat mycket och det var bra med vatten i ån också.

20151127_0774 20151127_0776 20151127_0777Fast som ni ser av den sista bilden här, nu började det bli nån form av blötkris, men jag kämpade på, med samma goda humör. Inte kan väl lite regn förstöra det en sådan här dag, när jag skolkar från det ordinarie fredagslivet, eller hur?

Faktum var att jag började nästan njuta av blötan och tillvaron, så jag trampade glatt vidare över stock och sten, sjönk ner i den goa mjuka mossan.

20151127_0788 20151127_0789 20151127_0792 20151127_0797Men tillslut, när det droppade från kameraryggen, mina kläder och handduken som skulle hålla kamerautrustningen torr även den nästan började droppa. Ja, då insåg tom jag, hmm, kanske dags att låta regnet få en poäng och jag begav mig tillbaka mot bilen.

Så jag avslutade min tur i skogen, sittande på en stor plastpåse medan en härligt varm kopp kaffe fick rinna ner genom strupen och mackan, ja, den smakade gudomligt.

Så nu, nöjd och belåten, med kläder och kamerautrustning på tork, så känner jag att jadå, jag har fyllt på mitt energiförråd igen.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

