Andalusien del I

Nu äntligen blir det lite tid att blogga från Andalusien. Vi har ju hunnit vara härnere ett par dagar nu i detta fantastiska landskap.

Men vi tar väl från början, som ju började med en rejäl förkylning och som tyvärr följde med mig ner. För resan började på söndag morgon och på kvällen landade jag äntligen i Madrid för en övernattning där, innan snabbtåget i ett huj tog oss ner till Sevilla. Där mötte Diego, Patrik och Natalia upp oss och så bar det iväg ut i Andalusiens fantastiska natur. Den här resan arrangeras av Diego och Wild Photoescape ihop med Patrik Larsson och vi är nio glada fotografer som trotsar, regn och blåst, lite sol och hela tiden med samma goda humör tar oss an naturen.

Första kvällens fototur tingades jag hoppa, ett vuxet och förnuftigt beslut jag tog, att istället stanna på hotellet bädda ner mig och ta en tablett.  Det gjorde att tisdag morgon var jag redo att ta mig an, den mest fantastiska skog jag nånsin vandrat i. Ni får själv avgöra för här kommer ett kollage med bilder, från denna otroliga morgon.
20160510_1871 20160510_1884 20160510_1888 20160510_1896 20160510_1909Nu närmade sig kl 10.00 och frukost skulle serveras på hotellet och då, ja, då kom dimman indrivande i skogen och inte kan man lämna den då, utan frukosten fick vänta och istället fotograferade vi som galningar. Ok, en och annan liten vattendroppe på linsen blev väl också fotograferad tyvärr, men sådant som händer i regnet och upphetsningen av dimman.

20160510_1915 20160510_1917 20160510_1925Så blev det lite vila innan vi drog ut igen och några timmar spenderades på en sandstrand i hör och häpna strålande sol.

20160510_1935Kvällen ja, den tillbringade vi på stranden och här fick jag några nya kompisar. För på stranden höll ett gäng katter till och speciellt en av dessa. Hon och jag blev vänner och hon följde mig troget på min vandring fram och tillbaka och när jag stannade och fotograferade, ja, då stannade hon också kvar och väntade. Det kändes lite mysigt när jag vandrade på stranden med en hel rad med katter sakta promenerande efter mig.

Kvällen bjöd på häftiga vågor och man kunde också stå och speja över till Afrika och  de höga bergen i Marocko.

20160510_1937 20160510_1938 20160510_1952Så när mörkret började falla, ja, då var det bara att säga hejdå till min nya kompis och bege sig tillbaka till hotellet för lite middag och sedan, en god natts sömn

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.