Road-trippen fortsätter

Igår, lämnade jag Ängelsberg och åkte tillbaka till Knuthöjdsmossen, men sista dagen i Ängelsberg körde jag upp till en annan del av brandområdet och utforskade det. Bl.a hittade jag ett område som jag snabbt bestämde mig för att åka tillbaka till på kvällen i lite bättre ljus. Så här mitt på dagen fick det bli macrot istället. Jag kunde återigen konstatera att det gryr nytt liv i brandområdet och också frodas blommorna där.

20160720_3176 20160720_3280

När jag sedan åkte tillbaka på kvällen för att försöka fånga platsen jag spanat in på dagen, insåg jag också att några som nog var glada att jag varit så flitig besökare där var insekterna och när jag åkte tillbaka till vandrarhemmet, rapade dom nog gott, mätta och belåtna och jag ett oräkneligt antal nya insektsbett rikare. Jag kan konstatera efter tre dagar i brandområdet att jag är fullständigt sönderstucken av diverse olika insekter som tagit sig ett rejält skrovmål på min bekostnad. Dom har bitit sig igenom kläderna t o m.

Området jag hittat var fullt av rallarrosor och mitt i detta hav av rosa, låg knotiga och svartsveda träd.

20160720_3301 20160720_3306 20160720_3310 20160720_3323Så lämnade jag då nästa morgon Ängelsberg efter kanske inte en sådär jättegod natts sömn. Det kliade på ryggen, på benen, på armarna, men tack o lov ingenting i ansiktet iallafall.
Igår kväll så kände jag mig egentligen jättetrött, men ok, jag bestämde mig tillslut för att ändå åka ut till Knuthöjdsmossen och kolla läget och gissa vilka som mötte mig direkt med ett glatt surrande – just det – Knuthöjdsmossens myggor såklart. På dom bet inget myggmedel kan jag meddela, så jag drog mig ganska snart hem igen för att sova några timmar. Kl 03.30 imorse ringde nämligen klockan och jag stapplade upp, fixade min frukost och åkte ut på mossen igen. Att få sitta därute på mossen och äta sin frukost det är någonting alldeles extra och speciellt när dimman svepte in över mossen. Den lekte glatt över de små gölarna och gjorde det till en underbar morgon. Ok, om man nu skulle önskar sig något så kanske lite moln på himlen också, men vadå, man kan inte få allt.

20160722_3328 20160722_3335 20160722_3355 20160722_3361 20160722_3385

Så nu när resten av vandrarhemmet vaknar till liv, ja, då kryper jag nog ner i sängen igen och vilar lite för efter den här morgonen så känns det faktiskt helt ok.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Road-trippen fortsätter

  1. Anna H skriver:

    Underbara Knuthöjdsmossen! När jag var där för knappt en vecka sedan var det tyvärr lite för mycket moln och soluppgången blev inte så där vacker, men smålommen bjöd på sig själva 🙂

Kommentera

