Vår på stan o 7:an ölhall


Var det första vårdagen idag? Iallafall var det nog några som tyckte det, inklusive jag själv. Det var sol, ok, det var kanske inte så varmt, men som sagt solen sken från en klarblå himmel så jag putsade linsen på min vidvinkel, slängde ner teleobjektivet i kameraväskan och gjorde mig redo för en stund på stan.

Det var som sagt inte bara jag som tyckte en stund på stan var perfekt en lördag, fast de flesta andra hade väl annat i huvudet än att att fotografera kan jag tänka..


Men efter en stund i och runt Nordstan, begav jag mig uppåt mot Kungsgatan på min promenad utan egentligt mål..

Men i höjd med hörnet Kungsgatan-Korsgatan då kom jag på, visst sjutton har jag ett mål, nämligen 7:ans Ölhall. Denna institution i Göteborg, som funnits i 110 år och där jag aldrig varit förut. Så jag drog dit. Detta stället där om du går in och beställer ett glas vin, får deras mycket speciella vinlista.. ett helt blankt uppslag.. för just det, där kan du bara dricka öl.. Så jag drog dit, gick in och voila, dom hade min favoritöl, Brooklyn lager.. bara det


Jag upptäckte också att en kamera med en rejäl vidvinkel på är den perfekta isbrytaren för att lära känna nya människor, så här blev jag kvar, snackade med en massa nya bekantskaper medan jag passade på att fotografera.. och ingen brydde sig om min kamera




Men två öl senare, då var det dags att ge mig ut i solen igen och dra hemåt.. men till 7:an ölhall, dit återvänder jag definitivt snart igen.



Nej, dags för ett nytt toabesök.. för hur är det dom säger i England… Jo… ”You just borrow the beer” 🙂

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vår på stan o 7:an ölhall

  1. Pelle skriver:

    Härliga bilder. Särskilt de närgågna och de från Öl-hallen.
    Riktigt bra!
    /Pelle

  2. Patrik skriver:

    Gillar fingret i örat;)

Lämna en kommentar